НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ З ЕНЕРГОЗБЕРЕЖЕННЯ „НЕ БОГИ ГОРЩИКИ ВИПАЛЮЮТЬ”

План навчального проекту

Назва проекту:

„Не боги горщики  випалюють”
Основні питання:


Ключове питання:

Яким би було моє життя без тепла та світла?

Тематичні питання:

1. Як я можу використати один з альтернативних видів енергії  у себе вдома?
2. Чи може прогрес нашкодити мені та моїй родині?

Змістові питання:

1.               Що таке альтернативні енергетичні ресурси?
2.   Шляхи застосування альтернативних енергетичних ресурсів.
3.  Які можливі шляхи економії енергії  можна запропонувати?

Стислий опис:
          Учні збирають інформацію стосовно альтернативних  видів енергії ( енергії Сонця, води, вітру, енергії приливів, енергії гейзерів…) та   складають список  тих, які можна використовувати в даній місцевості. Збирають  інформацію про можливість використання альтернативних видів енергії для економії електроенергії в побуті. Учні обговорюють  проблеми енергозбереження та екології міста та шукають шляхи їх подолання. Учні готують пропозиції (презентують їх)  щодо використання одного з „чистих” видів енергії у себе вдома.

Навчальні предмети, з якими пов’язаний проект:
  1. українська мова та література
  2. музика та образотворче мистецтво
  3. природознавство
  4. фізика та астрономія
  5. математика
  6. біологія
  7. інформатика
Класи, учні яких можуть взяти участь в даному проекті – 5-11.
Державні освітні стандарти та навчальні програми:
Під час виконання проекту учні формують :
Освітня  галузь  «Природознавство»
  • формування в свідомості учнів основи для цілісного уявлення про природу;
  • забезпечення засвоєння учнями знань про закономірності функціонування живих систем,
  • їх розвиток і взаємодію, взаємозв'язок із неживою природою, формування уявлень про природничо-наукову картину живого світу;
Освітня галузь „ Естетична культура”
  • сформувати в учнів систему естетичних цінностей як інтегральну основу світогляду, розвивати мистецькі уміння та компетентність, здатність до художньо-творчої самореалізації, виховувати потребу в духовному самовдосконаленні.
Освітня галузь „ Мови і літератури”
  • забезпечує вироблення і вдосконалення вмінь та навичок в усіх видах мовленнєвої діяльності ( аудіювання, читання, говоріння, письма);
  • мовна - засвоєння системних знань про мову як засіб вираження думок і почуттів людини та формування мовних умінь і навичок;
  • діяльнісна (стратегічна) - формування загально-навчальних умінь і навичок, опанування стратегій, що визначають мовленнєву діяльність, передусім спрямованих на розв'язання навчальних завдань і життєвих проблем.
Освітня галузь „Технологія”
  • ознайомлення учнів з місцем і роллю інформаційно-комунікаційних технологій в сучасному виробництві, науці, повсякденному житті та їх підготовка до раціонального використання комп'ютерних засобів при розв'язуванні задач, пов'язаних з опрацюванням інформації, її пошуком, систематизацією, зберіганням, поданням, передаванням;
  • розуміння необхідності раціонального використання та відновлення природних ресурсів;
  • формування наукового світогляду і стилю мислення учнів, уявлення про фізичну картину світу, розкриття ролі знання з фізики в житті людини та суспільному розвитку;
  • формування в учнів ціннісних орієнтацій на збереження природи, гармонійну взаємодію людини і природи, уміння екологічно виважено взаємодіяти з довкіллям.
Навчальні цілі та очікувані результати навчання:
Під час виконання проекту учні вчаться:
  • висувати гіпотези щодо збереження електроенергії,
  •  складати план дослідження,
  •  збирати та аналізувати інформацію, знайдену в Інтернеті, енциклопедіях, підручниках,
  •  компонувати,
  •  встановлювати порядок слайдів, статей, малюнків;
  •  презентувати та доводити свою думку під час презентації, публікації;
Діяльність учнів:
        В ході виконання  проекту учні знайомляться з учительською презентацією проекту, Темою проекту , Ключовим та Тематичними питаннями, проводять дослідження одного з „чистих” видів енергії, презентують результати свого дослідження у вигляді короткого повідомлення результатів дослідження:
·         учнівської  презентації в режимі Power Point,
·        учнівської публікації в програмі Publisher;
·        учнівського web – сайту.
 Підтверджують або спростовують власні гіпотези, ілюструють свої ідеї за допомогою кольорових малюнків, доповнюють матеріалами з Інтернету, обговорюють, намагаються вирішити проблему енергозбереження, роблять висновки.
       Учні вчаться планувати та створювати презентації, публікації, веб-сторінки.
Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту: 2 тижні

Вхідні знання та навички:
    Учні вміють користуватись комп’ютером, використовувати програму Word, Power Point, програму Publisher, самостійно шукати інформацію в Інтернет, друкованих виданнях.
Матеріали та ресурси:
  1. фотоапарат                                                   4. принтер
  2. сканер                                                           5. проектор
  3. комп’ютер                                                    6. засоби зв’язку з Інтернет

                                                     Програмне забезпечення:
  1. Видавничі системи;
  2. Енциклопедія на компакт-диску;
  3. Програма опрацювання зображень;
  4. Веб-брайзер для перегляду веб-сайтів;
  5. Програми для створення публікацій, презентацій, веб-сайтів.
                                                     Друковані матеріали:
  • Энциклопедия для детей. Том 19. Экология/ Главный редактор В.А.Володин. - М.: Аванта +, 2001.- 448 с.: ил.
Ресурси Інтернет:
1.      htt://www.solarenergy.iatp.org.ua
2.      htt://www.meta.ua
3.      htt://www.google.com
4.      htt://www.webzz.ru/pics/
5.      htt://www.animationfactory.com
6.      htt://travel.kyiv.opg/map/
Додаткові приладдя та матеріали:
Папір, дискети, диски, файли, папки, годинник…
                                                           Обдаровані учні:
Учні самостійно вміють користуватись  вищезазначеними програмами, комп’ютером та допомагають іншим учасникам проекту.
                                                           Оцінювання знань та вмінь учнів:
Оцінювання проводиться згідно складених форм оцінювання.
Завершується оцінювання презентацією роботи в класі та оголошенням результатів конкурсу.
Планування реалізації проекту
„Не боги горщики випалюють”

№ п/п
Що потрібно зробити перед початком проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це слід зробити?
1.    
Придбати/позичити необхідні пристрої, (камера, сканер, проектор, тощо)
Вчитель–предметник
Вчитель інформатики
За 2 тижні до початку проекту
2.    
Зарезервувати час в комп’ютерній лабораторії або бібліотеці
Адміністрація, вчитель інформатики
За 2 тижні до початку проекту
3.    
Знайти та зібрати книги/диски DVD/компакт-диски, що будуть використовуватись у вашому Проекті
Вчитель-предметник,
бібліотекар
За 3 тижні до початку проекту
4.    
Налагодити зв’язок з класом-партнером  (чи декількома класами) та обговорити умови та взаємодію для виконання спільного проекту
Вчитель-предметник
За 3 тижні до початку проекту
5.    
Призначити спеціальний урочистий вечір для  демонстрації закінчених учнівських робіт
Вчитель-предметник
За 2 тижні до початку проекту
6.    
Розіслати інформаційний бюлетень чи статтю, в якій розміщено інформацію про майбутній проект, батькам з проханням про допомогу
Вчитель-предметник
За 1 тиждень до початку проекту
7.    
Запросити фахівців з даної теми для зустрічі з учасниками проекту
Вчитель-предметник
За 2 тижні до початку проекту
8.    
Запросити директора школи, представників місцевої газети для ознайомлення з роботою учнів
Вчитель-предметник
За 1 тиждень до кінця проекту
9.    
Розподілити час роботи на комп’ютерах/визначити час роботи по змінах
Вчитель-предметник
Вчитель інформатики
За 2 тижні до початку проекту
10.   
Розмістити на веб-сервері в Інтернеті учительський веб-сайт для використання учнями протягом виконання проекту
Вчитель-предметник
Вчитель інформатики
За 3 тижні до початку проекту
11.   
Визначити порядок зберігання учнівських файлів на шкільному комп’ютері та  можливості доступу до них учнями
Вчитель-предметник
Вчитель інформатики
За 1 тиждень до початку проекту
12.   
Переконатися, що учні попередньо мають відповідні навички роботи з комп’ютером, та забезпечити можливості навчання тих, хто таких навичок не має
Вчитель-предметник
Вчитель інформатики
За 2 тижні до початку проекту

Що потрібно зробити протягом проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це слід зробити?
13.   
Ознайомити учнів з критеріями оцінювання їх роботи в проекті
Вчитель-предметник

В 1 день проекту
14.   
Проглянути разом з учнями відібраний для проекту матеріал, надати рекомендації для подальшої роботи
Вчитель-предметник

В 1 день проекту
15.   
Організувати самостійну роботу учнів в проекті
Вчитель-предметник

В 1 день проекту
16.   
Обговорити з учнями майбутню форму подання результатів проекту
Вчитель-предметник

В 1 день проекту
17.   
Запросити фахівців, батьків за кілька днів до того, як вони мають прийти до школи
Вчитель-предметник
 учні
Протягом проекту
18.   
Зробити фотографії учнів за роботою
Вчитель-предметник
 учні
Протягом проекту
19.   
Оцінити учнівські проекти
Вчитель-предметник

Останнього дня проекту
20.   
Провести оцінювання проекту в цілому, отримати відгуки про те, наскільки вдалим він був (ваші власні висновки, висновки учнів, батьків).
Вчитель-предметник
Батьки, адміністрація
Останнього дня проекту

Що потрібно зробити по завершенні проекту?
Хто це зробить або допоможе зробити?
Коли це слід зробити?
21.   
Розіслати листи подяки фахівцям, батькам/особам, що допомогли у реалізації проекту своєю роботою та фінансуванням
Вчитель-предметник
 адміністрація
По завершенню проекту
22.   
Повернути обладнання, книги, приладдя
учні
По завершенню проекту
23.   
Призначити презентацію для шкільної ради, батьківської ради, місцевої ради або спонсорів
Вчитель-предметник

По завершенню проекту
24.   
Включити результати цього проекту в наступні уроки свого навчального предмету, для яких ці Ключове та Тематичні питання є також важливими
Вчитель-предметник

По завершенню проекту
25.   
Вручити нагороди та відзнаки учням
Вчитель-предметник

По завершенню проекту
                                  

                                                           Додатки містять :

1. Критерії оцінювання презентації, публікації та веб-сторінки:
2. Приклад презентації переможця конкурсу презентацій, що проводився протягом тижня енергозбереження в Харківському ліцеї № 107.
3. Контрольне опитування
4. Приклад публікації учнів 7 класів

5. Інструкцію по створенню презентації

Немає коментарів:

Дописати коментар